Vi koordinerer opgaven og bistår med den viden vi har akkummuleret i virksomheden. Vores service har karakter af et samarbejde, hvor afsender og modtager er involverede i større eller mindre omfang.
Anbefalinger:
Krav:
Mellem UK og DK tilbyder vi at transportere godset fra nærmeste lovlige fortov hos afsender til nærmeste lovlige fortov hos modtager. Afsender og modtager skal selv sørge for emballering, pakning, mærkning, læsning og losning.
Anbefaling:
Afkaringspunkter:
Godset køres typisk i exporttrailer, hvilket vil sige, at der ikke er løftebagsmæk på traileren. Altså skal modtager og afsender.
a) enten kunne læsse/losse godset på ladet af traileren med håndkraft
b) eller vi skal hente med lille bil og løftebagsmæk
c) eller godset leveres ind/afhentes fra aftalt godsterminal
Kan også være en kombination af ovenstående.
Vi kan sende flyttegods i container over hele verdenen.
Afklaringspunkter:
En container kan leveres på afhentnings- og leveringsadressen
a) på chassis, hvilket vil sige er der ca. 130 cm til ladet
b) eller med kranbil (bezima/sideloader) kan stilles på jord
c) eller godset kan pakke i container på aftalt terminal
Kan også være en kombination af ovenstående.
Som standard har man en time til læsning og losning, hvilket normalt ikke er nok ved en flytning. Bortset fra de steder, hvor der er fritafstilling (Københavnsområdet i DK) koster det dobbelt at køre 2 gange, altså hvis en container stilles en dag og hentes den næste. Ligeledes koster det typisk 50% ekstra at levere og hente med Bezima/Sideloader.
Eksempel 1: Bruges 4 timer til læsning på chassis, betales ca. et beløb per time udover den første som er fri. evt. 400 kr. per time, alstå 1200 ekstra for 3 ventetimer.
Eksempel 2: Bruges 3 dage til læsning på jord, betales 2 gange kørsel (ud og hjem, ud og hjem). P.g.a. den ekstra køresel til forhøjet pris med Bezima kan det koste 3000.- til 6000.- ekstra afhængig af læssesteded.
Shippers-Own-Container
Normalt lejes en container af rederiet, men nogle vælger at flytte i en container de selv ejer - shippers-own-container. Sendes godset i shippers-own-container skal denne være CSC godkendt - klik evt.Container Godkendelse
CSC er en forkortelse for Container Safety Convention. Alle kan se på en container, om den er CSC godkendt og om certificeringen stadig gælder, idet der skal sidde en CSC-plade på containeren.
Alle nye containere har en gyldig CSC-plade, der er gældende i 5 år efter produktionen. Efter 5 år skal containeren undersøges, typisk af et containerdepot, så CSC-pladen kan opdateres, evt. efter reparation. Den kan højest opdateres i 30 måneder per gang, og kun hvis containerens stand er i orden.
Skal containeren bruge til transport på havet er det fornuftigt at certificeringen er gyldig nogle måneder længere end forventet ankomst til destinationen.
Shipper Stow, Load and Count.
Begrebet er typisk gældende for containerfragt og betyder, at afsender bære ansvaret for at:
Når der er læsset forsegles containeren med et unikt segl. Et ubrudt segl er således garant for at der ikke har været nogen i containeren undervejs og at godset, burde være i den forfatning afsender efterlod det.
Fastlane ApS
CVR Nr.: DK 26 63 78 13
Danske Bank: 46304630559804
S.W.I.F.T: DABADKKK
IBAN: DK3230004630559804